N.E.C. Voetbalacademie vindt in DFDS nieuwe hoofdsponsor

N.E.C. Voetbalacademie vindt in DFDS nieuwe hoofdsponsor 

DFDS is de nieuwe hoofdsponsor én naamgever van de N.E.C. Voetbalacademie. Vanaf dit seizoen prijkt het logo van het transportdienstbedrijf op alle shirts van de Nijmeegse jeugdacademie. Beide partijen hebben een contract ondertekend voor één seizoen. 

DFDS heeft sinds de oprichting in 1866 een unieke infrastructuur opgebouwd die Europese landen en Turkije met elkaar verbinden. Naast diverse vrachteenheden vervoeren zij jaarlijks zo'n vijf miljoen passagiers. Met meer dan 150 jaar ervaring combineert het bedrijf inzicht in behoeften, snelle communicatie en proactieve teams om zo een gedegen plan neer te leggen bij haar relaties. 

"Met de samenwerking met DFDS binden we als N.E.C. weer een partner van formaat die past binnen onze nieuwe commerciële strategie. We hebben de ambitie om binnen vier seizoenen vast mee te draaien in de linkerrij van de Eredivisie en om die reden kijken we uit om, samen met DFDS, onze doelstellingen te behalen en tegelijkertijd een mooie ontwikkeling door te maken, waar we in de toekomst de vruchten van kunnen plukken", aldus Robin Faber, commercieel manager N.E.C. 

Patrick Newby, managing director DFDS, stelt: "De samenwerking tussen DFDS en de Voetbalacademie van N.E.C. is een logische stap. Als DFDS vinden we het belangrijk dat talent de kans krijgt om zijn of haar ambities waar te maken. Een hoofdsponsoring van de Academie sluit naadloos aan op dit gedachtengoed. Talentontwikkeling heeft voor beide organisaties een hoge prioriteit, waardoor we in N.E.C. een juiste lokale partij hebben gevonden." 

Tonny Pijnappels, manager Voetbalacademie, over de samenwerking met DFDS: "We zijn content dat we het partnership met DFDS (voorheen HSF Logistics) hebben verlengd en geïntensiveerd. Mede hierdoor kunnen we blijven bouwen aan het verbeteren van onze voorwaarden om spelers en medewerkers maximaal te faciliteren. Dit is essentieel om met de DFDS – N.E.C. Voetbalacademie de volgende stap te zetten in onze ambitie om een duurzame bijdrage te leveren aan (individuele) talentontwikkeling met als doel om spelers met het N.E.C.-DNA de stap naar de Goffert te laten verwezenlijken. Het partnership met DFDS sluit daarmee perfect aan bij de nieuwe commerciële strategie van N.E.C. Vanuit sportief alsmede commercieel oogpunt een belangrijke stap die we maken en welke past bij de uitgesproken sportieve ambities van de club.’’